Niezmiennie ostrzegamy przed oszustami podającymi się za pracowników banku, którzy dzwonią z oficjalnych numerów banków. Co więcej wysyłają też SMS-y, które są łudząco podobne do tych z banku. Tym razem oszuści, twierdzący, że są konsultantami bankowymi, nakłonili pokrzywdzoną do zaciągnięcia kredytu, a następnie do wpłacenia gotówki we wpłatomacie. Legniczanka straciła w ten sposób 25 200 złotych. Bądźcie czujni !!!
Legniccy policjanci codziennie są informowani o dokonywaniu oszustw metodą „na pracownika banku”, czy na „BLIK”. Niestety pomimo wielu policyjnych apeli, opisywanych metod działania sprawców nadal legniczanie padają ofiarą oszustów. Tym razem oszuści twierdzący, że są pracownikami banku wyłudzili od kobiety 25 200 złotych.
– Historia zaczęła się od telefonu do pokrzywdzonej od rzekomego pracownika banku. Na telefonie komórkowym kobiety wyświetlił się komunikat, że dzwoni do niej Oddział Banku … w Warszawie. Kobieta mając konto, w tym banku wysłuchała głos kobiety z dialektem obcojęzycznym, która poinformowała ją, że jej dane zostały wykradzione i ktoś dzisiaj z telefonu, który logował się w Opolu złożył wniosek o kredyt w wysokości 58 tys. złotych – informuje kom. Jagoda Ekiert, Legnicka komenda policji. I dalej: Następnie kobieta przełączyła ją do drugiego rzekomo pracownika banku, który również dialektem obcojęzycznym poinformował legniczankę, aby udała się do swojej placówki banku celem anulowania kredytu. Mężczyzna powiedział jej, aby pamiętała, że nie może się rozłączyć i zakończyć rozmowy ponieważ jej konto zostanie zablokowane. Ponadto musi wiedzieć o tym, że pracownik placówki bankowej jest w zmowie z oszustami z Opola, którzy chcą wyłudzić na niej kredyt. Mężczyzna rozmawiając cały czas z legniczanką powiedział jej, żeby anulować złożony przez oszustów w Opolu wniosek powinna sama w placówce banku złożyć wniosek o nowy kredyt, a uzyskane pieniądze z banku wpłacić do wpłatomatu. Oszust twierdził, że wtedy te pieniądze powrócą z powrotem na konto i tamten wcześniejszy kredyt zostanie anulowany.
Kobieta zgodnie ze wskazówkami przekazanymi przez telefonicznego oszusta poszła do banku, zaciągnęła kredyt gotówkowy w wysokości 60 tys. złotych, a następnie udała się do wpłatomatu. Mężczyzna wskazał kobiecie konkretny wpłatomat oraz podawał kody do wpłacenia gotówki. Kobieta wykonała łącznie 7 transakcji wpłacając 25 200 złotych. Dopiero, kiedy na wpłatomacie wyświetlił się komunikat uważaj na oszustów, kobieta zaprzestała dalszego wpłacania i rozłączyła rozmowę. Legniczanka zadzwoniła do swojego banku na infolinię i tam dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów.
Drodzy legniczanie i mieszkańcy powiatu legnickiego weryfikujcie wszystkie przekazywane informację przerywając połączenie i dzwoniąc bezpośrednio do placówki banku ponieważ przestępcy są bardzo wiarygodni w swoim działaniu. Nie bądźcie łatwowierni i stanowczo reagujcie na każdą próbę popełnienia przestępstwa na waszą szkodę.
MK, Fot. DL