Do poważnego zdarzenia drogowego doszło wczoraj tj. 8 maja br. (na płycie legnickiego Rynku), gdzie zdarzyli się kierujący hulajnogą i rowerem.
– Ze wstępnych ustaleń wynika, że 19-letni mężczyzna jadąc ulicą Rynek w kierunku ulicy Chojnowskiej nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się z kierującą rowerem jadącą ulicą Rynek w kierunku ul. Piekarskiej. 66-letnia kobieta została przewieziona do szpitala z obrażeniami ciała. Rowerzystka i kierujący hulajnogą byli trzeźwy. Ponadto obie osoby nie zastosowany się do znaku B-1 zakaz ruchu. Pomimo tego, że osoby popełniły wykroczenie nie stosując się do oznakowania to w miejscu gdzie nie ma wyznaczonej drogi z pierwszeństwem obowiązuje tzw. zasada prawej ręki – informuje kom. Jagoda Ekiert, Legnicka Komenda Policji.
Warto przypomnieć, że zarówno po legnickim Rynku, jak i deptaku – ulicy Najświętszej Marii Panny, elektrycznymi hulajnogami jeździć NIE WOLNO!
A osoby poruszające się jednośladami są niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego. Nie chroni ich karoseria pojazdu, poduszki powietrzne, ani pasy bezpieczeństwa tak jak podróżujących samochodem, a upadek czy zderzenie z przeszkodą może skończyć się tragicznie.
Hulajnoga elektryczna: obowiązki
Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
Korzystanie z drogi dla pieszych przez kierującego hulajnogą elektryczną jest dozwolone wyjątkowo, gdy droga dla pieszych jest usytuowana wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h, i brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
Kierującemu hulajnogą elektryczną zabrania się:
ciągnięcia lub holowania innego pojazdu;
przewożenia innej osoby, zwierzęcia lub ładunku;
jazdy po jezdni, z wyjątkiem korzystania z: pasa ruchu dla rowerów, przejazdu dla rowerów,jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
MK, Fot. DL